dinsdag 4 oktober 2016

En dan is het nu de tijd voor borduurwerk

Tijdens de afgelopen maanden heb ik ook veel geborduurd. Zie ook het boekje uit Engeland.


                                                                           
                                                                        

De hond voor mijn zuslief is af en hangt nu ingelijst aan de muur. Inlijsten heeft ze zelf gedaan en ik moet zeggen: chapeau!  Inlijsten is niet het makkelijkste klus ook al is het een goed passend kant en klaar lijst. 
Nu is zuslief best wel lief hoor maar of ik het weer zou doen, ik weet het niet.

Ook heb ik de laatste lapjes van de Pronkrol klaar.

                                         

                                                     

Ik ga hem nog niet in elkaar zetten. Het plan is om hem langer te maken, een beetje eigen erin verwerken. Er zijn al wat patroontjes gevonden, het heeft geen haast.

En dat brengt me op het volgende.
Dit jaar zijn we dus in Nederland gebleven met de vakantie. Heel veel gezien en gedaan. Zuslief en man wonen dus in Groningen, best ver. Wij wonen in Brabant, voor mijn zuslief best ver. Zij ging dus een midweek naar Brabant. Eh nee, niet naar ons. Maar wij zijn een midweek naar Groningen gegaan, in hun huis. Vogeltjes, kipjes, caviaas en konijnen op tijd eten geven en vertroetelen. De rest van de dag hadden we vrij.
Zo zijn we dus ook naar Leeuwarden gegaan naar 


                                                                                  

Een oud pakhuis helemaal vol met op de begane grond oude auto's en op zolder oud handwerk waaronder veel kant werk

                                                      

Zomaar een inpressie


                                                                            


                                   

                                                                                     

Laat ik nu ook zo'n borduurraam hebben. Ik wist dat de mijne niet helemaal compleet is. Hij functioneerd wel heel goed. De belangrijkste elementen zitten eraan. En het is een heel prettig borduurraam. Nu kan ik hem een beetje restaureren. Dus een klein huppeltje daar boven op zolder was wel op zijn plaats.

Het echtpaar en de zoon die het beheren doen er alles aan om het je naar de zin te maken. En als je van oude handwerktechnieken houdt is het de moeite waard. Het is niet groot, mutje vol maar heel leuk.
Manlief heeft zich ook goed tussen de auto's kunnen vermaken
Eigenlijk is er goed over nagedacht. Voor elk wat wils.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten