dinsdag 27 maart 2012

Ook ik

Ze hebben mij een beetje verwaarloosd de laatste tijd. Ik snap het wel hoor. Toen mijn huisgenoot er ineens niet meer was gedroeg ik me ook anders. Maar die periode is nu voorbij. Buiten schijnt de zon en dan geniet ik ontzettend. Het personeel heeft een tafeltje in de tuin gezet en daar ben ik heel tevreden mee.
Ik heb horen zeggen dat ze dat meegenomen hebben uit het theelepeltje van de vader en moeder van mijn vrouwelijk personeel. Maar wat ik me nu afvraag: hoe kan zo'n tafeltje nu op een theelepeltje staan? Misschien hoor ik dat een keertje in de wandelgangen. Je weet het maar nooit. Heel vaak denkt men dat ik slaap en dan laat ik ze maar in die waan. Je moet eens weten wat je dan allemaal te horen krijgt. Maar zie je dat mijn vacht er helemaal niet mooi uitziet! Ik ben zelfs erg afgevallen. Dat was wel nodig maar zoveel was nu ook weer niet de bedoeling. En eten dat ik doe, alles wat los en vast zit. Als mijn bakje gevuld wordt haal ik het onder de handen van mijn personeel vandaan. En dan worden ze een beetje boos, maar kan ik er wat aan doen dat ik zo'n honger heb. Dus moest ik mee naar de dokter. En  ik heb daar zo'n hekel aan. Al dat geaai en gegraai in en op mijn lijf, brrrr. Maar goed, het is gebeurd. En weet je wat er aan de hand is. Mijn schildklier werkt te snel. Ook ik ontkom er niet aan. Het is voor mij al een bekend kwaaltje. Goed voorbeeld doet goed volgen denk ik dan maar. Nu krijg ik medicijnen maar ik hoop één ding dat ik qua gewicht niet doorsla naar de andere kant. Dan doet goed voorbeeld niet goed volgen. We zien het wel. Ik  ga weer genieten van de zon en ga de dames Coq au Vin in de gaten houden. Ze hebben namelijk het voorjaar in de bol en dat laten ze merken ook.
Ze produceren bijna elke dag een ei. Ik moet er niet aan denken, elke dag een bevalling. Ben ik blij dat ik een kater was. En kijk eens wat ik ook zag.

Een bloempje in de pruimenboom. De eerste aanzet voor pruimenjam, taart, chutney.  De taart trekt mij heel erg. Er gaat namelijk dik geklopte room overheen. En vooral die room, die doet het hem helemaal. Mijn personeel weet dat, en dan krijg ik stiekem wel eens een kloddertje. Heerlijk, ik ben nu al aan het voorgenieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten