dinsdag 11 oktober 2011

Een Merkwaardig cadeautje

Zolang er nog niet alles verteld is wat ik kwijt wil over de maand September zal ik wat gebeurtenissen van de hak op de tak springen. Nu weer een recent berichtje. Afgelopen zondag hadden we een feestje bij ons jongste liefhebbende neef. Ook hij is al weer zestien geworden. Gek, je zegt bij jongens geen 16 lentes jong, maar wat dan wel? Zijn tante van de andere kant was er ook en had een cadeautje voor mij waar ik heel erg blij mee ben.
Dit letterlapje is gemaakt door de moeder van mijn schoonzuslief en haar zus. Haar zus had het in haar bezit maar zoals heel vaak had niemand er echt belangstelling voor. Ze weten dat het bij mij weer voor een poosje veilig is en dat het met liefde bewaard wordt. Lena Schenkel heb ik ook gekend. Zo heeft zo'n oefenlap toch wat meer waarde. Heel aandoenlijk vind ik de konijntjes. Dat is geborduurd met te dikke wol voor de stof. Desondanks is het heel gelijkmatig geborduurd. Lena was in 1935 negen jaar.


Dochterlief was ook aanwezig op het feestje en zij had het colletje aan wat klaar was. Ze was er helemaal "happy" mee.






Tot slot wil ik graag de vorderingen van het gigantische borduurwerk van dochterlief laten zien. Wat een geduld heeft ze. Maar mooi dat het wordt!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten