vrijdag 5 juni 2015

Vervolg

Ik was nog niet helemaal klaar met vertellen.

Holten ligt gelukkig dicht bij Zutphen en Deventer. Hoogste tijd om deze twee handelssteden weer eens te bezoeken.
En er is handel bedreven. Dat kan ook niet anders bij Petra Prins.

                           

Manlief, dochter- en schoonzoonlief heb ik verbannen om iets eet en drinkbaars te gaan zoeken. En dat werd met alle liefde gedaan. Dan kon ik tenminste rustig kijken, voelen, ohen en ahen en bijkletsen.
Uiteraard was ik niet alleen daarvoor, ik wilde ook gewoon wat kopen. 
Het prachtige (dat vind ik) Palpamore panel lag al op mij te wachten.

                                            

Nog een paar lapjes er bij en ik was blij en tevreden.

                       

Kortom een gelukkig mens.

Daags daarna is de economie van Deventer een beetje geholpen.
Zittend op een terrasje met een broodje rosbief en uitzicht op de plantenafdeling van de markt,

                       

was ik een nieuw breiboek aan het doorbladeren. Eindelijk aangeschaft!
Je kent dat wel: zal ik het kopen? Ja maar ik heb al zo veel. Zal ik het niet kopen. Ja maar, dan krijg je er spijt van. En ik wil dus duidelijk geen spijt hebben dus gekocht.

                                         

Even later liepen we door de kleine straatjes, en ik moet eerlijk zeggen: Deventer is weer gezellig aan het worden, lopen we langs

                                

Wat een gezelige, ruime en lichte breiwinkel is dat.

                              
   
Allemaal zomermaterialen en kleurtjes. Mijn dochterlief zou zeggen dat ze ervan gaat "fiepen". Zegt manlief ineens dat hij wel zo'n trui uit dat boek wil hebben. En zoiets laat ik me geen twee keer zeggen. Hij naar boven, daar waren de winterwollen. Met drie bollen weer naar beneden en gezamelijk gekozen. Ik blij, want dit soort truien zijn tijdloos zodat er geen tijdsdruk achter zit. Hij blij omdat ik weer voor hem ga breien.
En nu dus wachten op een pakje. Er waren niet genoeg bollen in voorraad, logisch want het is bijna zomer. Maar op pakjes wachten is leuk, dat noemt men voorpret.

                            

Tijdens het wachten kan ik mooi dit lapje van de Pronkrol afmaken. 

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo te lezen en wat zal je genoten hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fieperdefiep ;-). Je vergeet dat ik er ook van ga fladderen, hihihihi.

    BeantwoordenVerwijderen