donderdag 11 juni 2015

In de ban

Ik wil verstandig zijn! Onbegonnen werk zou dochterlief zeggen. En zoals een goede moeder betaamt luistert ze naar haar kinderen (als het uitkomt). En in dit geval is onverstandig zijn niet zo'n grote ramp.
Ik heb alleen medelijden met degene die ooit mijn erfenis moet opruimen. Ik zie ze al boven op de grond zitten en zeggen: wat heeft ze toch veeeeeeeel boeken en heeeeeeel veel handwerkmateriaal. Wat moeten we hier mee! Maar ik hoop dat het nog heel erg lang gaat duren voordat het zover is. Zo kan ik ook nog heel erg lang genieten van mijn vergaarde spulletjes.

Vanmorgen kwam er een pakje met de bestelde wol.
                                        
                             

Mooie 17 blauwe bolletjes wol. Ruim voldoende om rustig een trui te breien. Ach, en als er een bolletje over blijft komt daar te zijner tijd wel een bestemming voor. Van de week maar een op mijn gemakje rekenen en tekenen.

En dan komt het. Ineens ben ik in de ban van visserstruien. Ik vind het dan heerlijk om te gaan googelen op mijn I-pad en zo kom ik op de side van http://www.tikkeltjezeeuws.nl/ . Laten ze daar nu ook een boek gaan uitgeven over Zeeuwse visserstruien!
                                 

                                            
 
 
En ik heb het besteld voordat ik me kon bedenken van :zal ik............ . Volgende week komt het uit. Jippie, alweer een pakje. 
Al verder googelend kwam ik tot de ontdekking dat Visserstruien deel 2 in aantocht is.  
Gaat op mijn verlanglijstje want het komt pas half augustus uit. Ik ga het zeker bestellen. 


                                            

Nu heb ik vanuit mijn voorraad boeken het boek Nederlandse Visserstruien geplukt en ga me de komende tijd op de geschiedenis storten. Want die honger blijft gelukkig ook. Lezen over traditie en ontwikkeling, heerlijk gewoon.

                                             


O ja, samen met manlief hebben we heel verstandig een datum geprikt om naar het Maritiem Museum in Rotterdam te gaan. Vanaf eind juni is er een tentoonstelling over de truien uit boek 1 en boek 2. Ik duik in de truien en er zal voor manlief, naar ik vermoed, nog genoeg andere dingen overblijven om te bekijken.
                                     

2 opmerkingen: