maandag 23 juli 2012

Wat een genot, de zon

Wat een feestje: ZON EN WARMTE !!!!! Alles ziet er dan een stukje beter uit. De laatste weken is de man met zijn beroemde hamer gewoon op visite. Was ook wel verwacht. Alleen komt hij niet met een hamertje zoals bij Hamertje Tik, maar met zo'n grote rubber hamer waarmee je straatstenen in de grond mept. Gelukkig zijn die weer van rubber zodat ze terug kunnen veren en alles heel laten. Maaaaar, ik heb niet stil gezeten. Mijn ukkienaaimachine is deze week weer op tafel gezet.

En wat ben ik toch blij met haar. Het is een klein plezierig machientje en ik ben er zo gelukkig mee. Als ik genoeg groene stof had gehad dan was er, op de randen na weer een top af geweest.

Nu is het wachten op donderdag. Dan gaan manlief en ik een dagje Amsterdammmen. Gebruik maken van de coupons die N.S. in de brievenbus gedaan heeft. Het is zo lang geleden dat we als toerist in Amsterdam geweest zijn. De laatste keer dat ik een rondvaart heb gemaakt heb was ik ongeveer 14 jaar. Ik weet dit nog heel goed omdat mijn moederlief en ik maar niet aan het verstand van die kaartjesverkoper konden brengen dat ik geen kind (12) meer was. Hij wilde met alle geweld een kinderkaartje verkopen en wij wilden alleen maar eerlijk zijn. Echter de strijd hebben we verloren, ondanks de charme van mijn moeder.

Koken is ook een liefhebberij. Vooral als er heel veel mensen komen of ook als het mooi weer is en dat we dan buiten kunnen leven. Dan ga ik dus binnen in de keuken staan. Logisch toch. Vandaag was het dus weer zo'n dag dat ik weer wat uit ging proberen. Marokkaanse kip,

courgette/ ui uit de oven en couscous. Lang leven de zomer als het mooi weer is. 
Als toetje zelfgemaakte verse aardbeien/ yoghurtijs en omdat het zo'n mooi weer was een glaasje Limoncello erbij

1 opmerking:

  1. Zo jammie zeg dat ziet er heerlijk uit en het zal wel ook heerlijjk gesmaakt hebben.
    Heerlijk die zon daar knaplen we weer van oo. Een finne dag in amsterdam
    Groet carina

    BeantwoordenVerwijderen