donderdag 14 januari 2016

Winter?

In het zuiden is de winter vergeten om winter te zijn. 

                                          
                                                                    
De hortensia blijft maar bloeien, eveneens de maagdenpalm

Om toch een beetje in de sfeer te komen  heb ik verschillende maatregelen getroffen.
Daarom staat en hangt er vogeltjesvoer.

                                               

Dat is voor het geval dat! Want zoals men weet zit het venijn vaak in de staart. Zo weten de vogeltjes dat als de nood hoog is hier eten te halen is, ze kunnen vast wennen. 
En het is al erg druk. Natuurlijk als je het vast wilt leggen is er bijna geen vogel te bekennen. Maar geloof me: het is echt waar. Zelfs spreeuwen en die hebben we al jaren niet meer gezien.

De volgende maatregel is dit.

                              

Prominent in de keuken. Het geeft een warme sfeer.
And last, but not least:

                             

Maar dan ook snip en snip.
Zo komt het toch nog goed.

Omdat het toch nog steeds vroeg donker is gaan de kaarsjes en het kacheltje aan. Heerlijk kneuterig aan tafel zitten frotten.

                                           

Wijze één is af, en de eerste steekjes van wijze twee zijn alweer gemaakt.

En het werd tijd om te beginnen aan een pakket met warme wol. Pakket gekocht in Herrogate. Al wel vaker gezien en dus nu aangeschaft. En zoals je raus breiwerk hebt is dit voor mij raus borduurwerk. Heerlijk op zijn tijd. Niet moeilijk wel mooi, tenminste: ik vind het mooi. Niet om je hele huis in deze sfeer te hebben, dat is echt veel te veel van het goede. Oisterwijk is langgeledenen en toen vond ik het al zo somber. 

                                           

                           

                           

En Elsbeth, als jij dit leest, het raam kwam van jou en het is een heel fijn en handzaam borduurraam. Zoals je ziet ben ik er erg blij mee.
Dus voor vandaag stop ik met schrijven want ik wil borduren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten