vrijdag 29 januari 2016

Geen tijd voor winterslaap

De winter is nog ver te zoeken. Heel eventjes hebben we er aan mogen ruiken, we zullen het eens vergeten hoe het was. Zo nu en dan komt de herfst om de hoek kijken maar zodra het een beetje op lente gaat lijken is het genieten. 
Dinsdag j.l. goed geprofiteerd van het zonnetje. Het boodschappenlijstje genaamd Utrecht stond weer aardig vol. Tijd om het lijstje weer leeg te maken. Dus eerst de boodschappen doen, de broodnodige koffiecupjes, de pakken koffie en thee bij onze vaste adresjes. Daarna de geurtjes en smeerseltjes en nog een blik werpen in de kookwinkel. Zo klaar, we kunnen er weer een paar weken tegen. In de buurt is het ook wel verkrijgbaar, desnood per post, maar dit is zoveel leuker.
En in Utrecht is ook dit.

                                                 

Ze hebben ons wel 2 maal gezien. Tussen de middag en om 18.00u. Als je zin hebt in een lekker biertje moet je daar zijn. Trouwens de mosselen waren ook niet te versmaden. 
Het café is gevestigd in een oude schuilkerk en heel veel is intact gebleven.

                                    

Dit is wel een foto van internet afgenomen. Ik heb het vermoeden dat ze dat niet erg vinden, tenslotte maak ik wel reclame. Normaal is het flink bezet.

Maar na de lunch zijn we nog naar een museum geweest. Het museum van Speelklok tot Pierement.

                                                   

Manlief was er nog nooit geweest, ik jaren geleden. Het is en blijft interessant. 

                                  

Een rondleiding met een gids is wel aanteraden. Je ziet en je hoort vooral veel.

                                   
 
                                        

Zo was het dus een welbesteed dagje. En op de regendagen borduur ik gewoon lekker.
De deurstop is qua borduren klaar.

                                                

De sierknopen zijn ook klaar.

                                   

Morgen maar eens inelkaar zetten.

Nu het borduurraam weer vrij is ga ik een proberen of ik het wel voor elkaar krijg.

                                              

Kijk zusjelief, volgens mij moet het zo wel lukken. Ik ga het gewoon proberen.

                                
   

2 opmerkingen:

  1. Ja hé tante! Dit werd bij mij toch een broddelwerk! En dat is een prestatie bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen