woensdag 7 december 2011

Verontwaardigd

Mijn vrouwelijk personeel heeft op dit moment niet zo veel te melden op handwerkgebied. Nu ze niet meer breit hoor ik haar regelmatig zeggen dat er nu toch eerst wat afgemaakt moet gaan worden. Ik hoor haar dat al jaren zeggen hoor, dus niets nieuws onder de zon. Maar ach, ik laat haar maar haar gang gaan. Vol enthousiasme heeft ze zich er weer gestort op De Engelse Jane en is ze ook weer regelmatig bezig met een lap witte stof waar ze gaatjes ingemaakt heeft en het daarna gaat opvullen met wit garen. Nodeloze moeite zou je zo zeggen. Zowel voor Jane als de witte lap. Wie gaat er nu moedwillig iets kapot maken om het daarna weer te maken. Spoort niet helemaal zou je zo denken.


Kijk ik lig liever op de vensterbank boven de verwarming te slapen. Al helemaal met dit weer. Totdat ik in de gaten kreeg dat de Dames Kip (voor mij geen Coq au Vin , waar halen ze die arrogantie vandaan) in de hele tuin aan het scharrelen waren. Hadden ze die meiden los gelaten in de hele tuin door expres het hekje open te laten. En het is mijn tuin, mijn territorium. Het is zelfs zo erg dat ik mijn tuin niet meer uit kan omdat alles is dichtgemaakt met, juist ja, kippengaas (?). Hoe verzinnen ze het. Zelfs op deze foto kan je zien  dat ik er niet gelukkig mee ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten