zondag 4 december 2011

Van oud naar nieuw


                                                     Deze trui is ingeruild voor deze



Heel, heel lang geleden, wel zo'n twintig jaar of misschien wel langer had ik de bovenste trui gebreid.
Toentertijd had ik het altijd warm en een jas ook in de winter was aan mij niet besteed. Ik heb hem zelfs van katoen gemaakt wat hem wel zwaar maakte. Maar heerlijk, trui aanschieten en wegwezen. Het was ook een leuke trui om te breien. Met capuchon en een buidelzak. In de loop van de jaren pikte dochterlief de trui steeds meer in totdat ze hem gewoon met toestemming in bezit had. Ach, we zijn en blijven moeder, of niet dan. Maar nu is het tijd om de trui weg te doen, hij heeft zijn dienst goed bewezen. Een nieuwe trui is gemaakt. Deze is nog warmer, hij is van wol en daar is dochterlief blij mee, zij heeft het vaak koud. Twee weken flink doorpikken en hij was klaar. Nu heb ik tot zover alle breibeloftes ingelost en ga ik nu weer quilten, borduren en andere leuke dingen doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten