zondag 4 oktober 2015

Een ouderwetse zondag

Dat is lang geleden! Wandelen op een zondagmiddag in de herfst. Het bos ruikt dan zo heerlijk. Maar het was vandaag dan ook een heerlijke dag. Het was gewoon genieten.

                                 
                                                Prachtige paarden in de wei.

                                 
                                                  Eikels, heel heel veel eikels

                                               
                                                   Late bramen, nog rood
  

En heel voorzichtig komen de paddestoelen tevoorschijn.


                                                                           



En zelfs aardsterretjes  


Om daarna op een terras te belanden van 't Putje.

                              
    

Bij één van de weinige atracties die onze woonplaats rijk is.
Het beroemde Willibrordusputje

                                                  

En heerlijk genieten van een Bokbiertje met bitterballen.


En wat hebben manlief en zoonlief1 gisteren gevonden met het opruimen van de treinenzolder. 

Dit: 

Twee oude popjes met Marker klederdracht. Ik wist echt niet meer dat ik ze had. En nu komen ze te staan in één van de vitrinekasten na eerst opgefrist te zijn. Ze roken toch wel een beetje naar zolder. En voordat ze weer opgesloten worden mag de frisse lucht er even doorheen.

Zuslief kan gaan uitkijken naar de sokken, ze zijn klaar op het afhechten van de draden na.

                                        

Gelijk maar een afspraak gemaakt om ze te komen brengen. Dat moet ook wel. Zij woont in het hoge noorden en om bijna 3 uur te rijden en dan tot de ontdekking komen dat ze niet thuis is dat zien we niet zo zitten. Want je moet dan ook weer bijna 3 uur terug. 

Maar zonder breiwerk kan ik niet. Zodoende ben ik begonnen met de trui voor manlief.


Het wordt weer een schipperstrui. Om niet in de war te komen met tellen heb ik maar om de 10 steken een paperclip gehangen. 320 steken is veel en als het dan fout gaat is dat niet leuk.
  

2 opmerkingen:

  1. Die popjes! Ik had ze vroeger van tante Nel gekregen voor mijn klederdrachtpopjes verzameling. Toen ik jaren geleden ging opruimen heb ik ze aan jou doorgegeven, superleuk om ze weer te zien. Ik was vooral verliefd op de klompjes :)
    De knopen op de broek van het jongetje zijn niet meer origineel, er was er eentje weg. Deze komen nog uit de knopendoos van mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt niet helemaal wat ik zei, ik had ze van tante Wil gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen