dinsdag 11 september 2012

Vakantie deel 1

Wat gaat een week toch snel. En wat is Frankrijk toch een heerlijk land om op vakantie te gaan. En wat hadden we een prachtig weer. Het werd met de dag mooier. Het huisje wat we hadden gehuurd was groter en leuker dan we hadden gedacht.En dat alles in een ruimte was, was geen punt. Het had wel iets.

Het uitzicht vonden wij prachtig.

En dan die stilte, heerlijk. De eigenaar had heel veel verschillende fruitboompjes en struiken in zijn tuin staan. Dat zag er zo verleidelijk uit. Ik kreeg ter plekke zin om er allerlei jammen, chutney's en taarten van te maken. Niet gedaan, ik had trouwens vakantie. Kortom we hebben er echt van genoten.

In de auto nog wat gebreid aan de rol.

En Engelse Jane is niet voor niets mee geweest. Er zijn ettelijke stroken aan elkaar gezet en de zak met de honderdduizend wybertjes is ondertussen gereduceerd naar duizend wybertjes. 

Ondanks dat we maar een weekje hadden hebben we best veel gedaan. Manlief en ik zijn gek op kastelen kijken en dat hebben we ook gedaan.
Binnenin was het een museum wat ging over de opbouw en tradities van de streek.
Dit is geen stof maar behang
Lakentje in een wiegje
En dit was de lunch
 
 Naar de markt gaan is ook altijd leuk. 

Waar we ons ook heel goed hebben vermaakt was in Chalon sur Sâone. Bijna hadden we een antiek kroonluchtertje gekocht. Hij kwam uit een duur groot oud huis.Toch niet gedaan. Hij zou in de gang terecht gekomen zijn en dat vonden we een beetje sneu. Bij ons loopt iedereen achterom dus de gang wordt praktisch niet gebruikt. Ja, de krant ligt er 's morgens en dan ben ik nog zo duf dat het me op dat moment niet zo veel uitmaakt wat er hangt. En dat willen we hem niet aandoen. Zo'n lamp vraagt om gezien te worden
                          





En nu heb ik voorpret om een reisje naar Engeland te gaan maken. Spannend is het wel. Zo voor de eerste keer het kanaal over. Manlief blijft thuis en ik vermoed dat hij dat wel prima vindt. Ik ga met een aantal dames naar Cambridge en Ipswich. Thuis heeft hij al genoeg aan de Dames Coq au Vin en Adèle, over mijzelf maar niet te spreken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten