donderdag 16 maart 2017

Voorjaar

Als de dagen weer gaan lengen en 's morgens je weer een merel hoort fluiten. En als de zon schijnt een vlinder aan het zonnen is.

                                                 

Dan weet je: er komen betere tijden.
Het gaat dan ook kriebelen en er moet van alles gebeuren. Een rudimentaire nestdrang?
Dus op naar Ikea. Kratten halen. Ook voor dochterlief. Die moest nog grotere kratten hebben. En nu we toch gingen. 
Maar hoe doe je dat nu met een rolstoel en een winkelwagen vol met krat, lamp en kruk. Nu gewoon zo.

                                    

Treintje spelen. Kinderen zetten stoelen achter elkaar en ouderen doen het zo.

Haken is op dit moment nog steeds favoriet.
Ik weet het, volgens mij haakt heel Nederland Pieter Rabbit, maar het is zo leuk. Best wel pittig, vooral Moeder de Gans. 

                                     

Ik blijf het knap vinden dat er iemand is die dat helemaal uitdokkert en het ook nog opschrijft. Zo kunnen we er allemaal van genieten. 

Ik maak ze nu van Trollenwol Supersoft met haaknaald 2. Zo worden ze niet gigantisch groot. En het haakt zo lekker. En er zijn vele kleurtjes. Vandaar die kratten.

Tot nu toe is dit het resultaat van al het haken

                                       

Maar met dit mooie weer moet er wel geprofiteerd worden. En zie, het eerste biertje op een terras bij de Posbank.

                                                       

Heerlijk van de zon genieten. Ook nog naar de schaapskudde geweest, lammetjes kijken.

                                             

Als dit geen voorjaar is dan weet ik het niet meer.

1 opmerking: